Uczestnik: Szymon Wanot

Szymon  Wanot Szymon Wanot
Cześć jestem Szymon i od około 3 lat programuję zawodowo. Obecnie pracuję głównie w technologiach internetowych ze stajni Microsoftu. Mimo tego bardzo interesuje mnie programowanie gier komputerowych od niskopoziomowych szczegółów silników po design. Gamedevem zainteresowałem się jeszcze na studiach, nawet napisałem trochę prototypów. Obecnie zastanawiam się nad pogłębieniem swojej wiedzy w zakresie tworzenia silników do gier komputerowych.
Najnowsze posty
Renderowanie 2D część 2: Shadery
Shadery to programy wykonywane podczas procesu renderowania OpenGL. Nie będę tu opisywał...
Renderowanie 2D część 1: Tekstury
Ostatnio udało mi się skończyć renderowanie w 2DXngine, chciałbym opisać jak działa...
Gamedev przegląd technologii
Cześć. Dziś taki post z kategorii teoretyczno-poradnikowej. Mowa tu będzie o technologiach...
2DXngine: Renderowanie 2D i inne informacje
Cześć wszystkim. Wiem, że ostatnio było mało postów na temat progresu silnika - no niestety...
Projekt: 2DXngine
W założeniu ma to być prosty silnik do gier 2D. Całość projektu zostanie oparta o bibliotekę SDL2, która pozwoli na proste portowanie silnika na różne platformy. Silnik będzie stworzony uniwersalnie.

Jako konieczne komponenty zakładam: game objecty z component modelem, bazowe komponenty, system scen, system sztucznej inteligencji oparty na drzewach zachowań, asset loader, obsługa dźwięku i muzyki, renderer 2D pozwalający na obsługę shaderów GLSL, wczytywanie animacji poklatkowych, prosty system fizyki i/lub integracja z Box2D, kontrolki UI.

Jako rzeczy poprawiające pracę z silnikiem chciałbym zaimplementować: wczytywanie mapy z plików Tmx generowanych przez edytor Tiled, możliwość pracowania z Tiled w trybie livereload, kompilator assetów pozwalający je pakować w zdefiniowane paczki, streaming poziomów pozwalający doczytywać dynamiczne dane (pozwoli to na wyeliminowanie doczytywania pomiędzy lokacjami), integracja z językiem skryptowym Lua.
Youtube:
Snapchat:
Slack DevsPL: