Uczestnik: Jakub Czekański

Jakub Czekański Jakub Czekański
Na co dzień Android Developer, po godzinach próbuje wszystkich technologii i języków.
W wolnym czasie stara się uchronić stare komputery i konsole od zapomnienia tworząc emulatory.
/elektronika/embedded/inżynieria wsteczna/retro/
Najnowsze posty
Avocado uruchamia pierwszy program
Po kilkugodzinnejsesji czytania assemblera, analizy dumpów pamięci i żmudnego przeklikiwania...
Stan projektu – pierwszy miesiąc
Minął pierwszy miesiąc od startu Daj się poznać 2017 i uznałem to za dobry moment, aby...
Procesor – skoki i delay slot
Operacje skoków nie są takie oczywiste jak mogłoby to się wydawać - jest tutaj kilka pułapek o...
Procesor – emulacja pierwszej instrukcji
Procesor zastosowany w Playstation oparty jest na 32-bitowej architekturze MIPS. To co ją...
Projekt: Avocado
Nowoczesny emulator konsoli Playstation 1
Poruszane zagadnienia: tworzenie interpretera dla procesora MIPS oraz kompilacji JIT, wykorzystanie nowoczesnego OpenGL do symulacji układu graficznego, kompilacja na różne nietypowe platformy (JS, Raspberry) i inżynieria wsteczna (kod jak i sprzęt).
Projekt pisany w ramach pracy inżynierskiej, celem jest doprowadzenie projektu do stanu, który umożliwi uruchomienie komercyjnej gry (docelowo w przeglądarce).
Youtube:
Snapchat:
Slack DevsPL: ja.czekanski